Khamis, 11 Ogos 2011

nikmat berbuka

Assalamualaikum^_^
   

hmm..mesti sekarang ni ramai yang dah terlentang depan tv akibat kekenyangan selepas berbuka pose kan??
tak pun ada yang masih melantak lagi hingga tak hengat dunia! ish..ish..sudah-sudah latu anak pak mail oii.
kalau asya? mesti lah tengah bersiap-siap untuk terawikh! sebagai anak mithali dan perempuan melayu terakhir mana boleh tunjuk sifat mazmumah! eceh..! TERperasan pulak. hikhik..

dah sudah-sudah jangan nak kutuk asya dalam hati. bulan pose tak baik mengumpat! asya rase bersyukur sangat
sebab masih lagi boleh berbuka dengan air milo dan mi goreng mak! walaupun tak seberapa tapi asya tetap syukur. sekurang-kurangnya asya dapat berbuka dengan rezeki yang tuhan bagi. mungkin ada orang yang tidak bernasib baik langsung tak dapat brbuka. tak pun berbuka dengan air kosong je. terasa nikmat sangat tadi.

kadang-kadang asya terfikir macam manalah negara yang mengalami kebuluran. kesian kat anak diaorang. itupun diaorg masih teruskan berpuasa. kita yang duduk kat malaysia yang kaya raya dengan makanan ni tak reti nak bersyukur. kalau bukak pose mak cakap nak masak lempeng goreng, esok terus tak nak pose! memang mintak lempang! kalau kita tahu bersyukur dengan apa yang kita ada pasti kita akan rase nikmat pose yang sebenar!

bukan sebab esok mak nak masak sup kaki orang ayam! atau sebab nak duit raye lebih! pose lah seikhlas hati macam asya. ehh..TERperasan lagi..-.-' haisy..

terima kasih sudih lekat bijik mata kat belog asya! :)